Εξυπνοι τρόποι για υγιή παιδιά

Αναρωτιέστε, γιατί τα παιδιά αρρωσταίνουν τόσο συχνά; Υπάρχει άραγε κάτι που να μπορούμε να κάνουμε, ώστε να αφήσουμε τις ιώσεις «μακριά»; Παρακάτω, θα βρείτε έξυπνους τρόπους που κάνοντας τους οι ιώσεις δεν θα σας χτυπήσουν την πόρτα. Εάν εντάξετε τα μικρά αυτά μυστικά στην καθημερινότητά σας, τα παιδάκια σας δεν θα είναι άρρωστα καθ’ όλη την χειμερινή περίοδο.

Διαβάστε παρακάτω μερικές συμβουλές για να έχουμε υγιή παιδιά.

Πλύσιμο χεριών

Τα καθαρά χέρια και το σωστό πλύσιμο των χεριών είναι ο πιο βασικός κανόνας υγιεινής. Πρέπει να μάθετε στα παιδιά σας να πλένουν τα χέρια τους, όταν γυρίζουν από το σχολείο, πριν το φαγητό τους, μετά από το παιχνίδι και μετά από την τουαλέτα. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος που μεταφέρονται τα μικρόβια από τον έναν οργανισμό στον άλλον είναι τα χέρια. Πλένοντας τα χέρια μειώνουμε τις πιθανότητες ιώσεων του αναπνευστικού αλλά και του γαστρεντερικού στα παιδιά.

Σωστή διατροφή

Σωστή διατροφή

Η σωστή διατροφή, πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, αλλά και σε αντιοξειδωτικά συστατικά (βιταμίνη C, βιταμίνη E, β-καροτένιο, λυκοπένιο και σελήνιο) μπορεί να ενισχύσει τον οργανισμό των παιδιών. Τα προβιοτικά, δηλαδή τα «καλά» βακτήρια που υπάρχουν στο γιαούρτι, το ξινόγαλα και σε άλλα εμπλουτισμένα προϊόντα, συμβάλλουν στην ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου και, σε συνδυασμό με τις βιταμίνες και τα μεταλλικά άλατα, κινητοποιούν το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Ενδεικτικά κάποιες τροφές είναι: το μπρόκολο, οι φράουλες, τα πορτοκάλια, ο τόνος, τα δημητριακά, το πλήρες γάλα, το γιαούρτι.

Υπνος για υγιή παιδιά

Ο καλός ύπνος

Σημαντικός παράγοντας στη θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος θεωρείται ο καλός ύπνος. Κατά τη διάρκεια του εκλύονται «δυνατές» ορμόνες που ενισχύουν τον οργανισμό, όπως η ντοπαμίνη και η προλακτίνη. Οι ώρες της ξεκούρασης είναι απαραίτητες καθ΄όλη τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και είναι σημαντικό να τηρείται το χρονοδιάγραμμα του ύπνου. Τα μωρά ηλικίας έως ενός έτους χρειάζονται 15-16 ώρες ύπνου την ημέρα, τα νήπια έως τριών ετών 12 έως 14 ώρες ημερησίως, ενώ τα παιδιά από τριών έως 10 ετών 10-12 ώρες ύπνου καθημερινά. Εξίσου σημαντικές θεωρούνται και οι ώρες που θα πάει στο κρεβάτι το παιδί. Ο «νωρίς ύπνος» που ξεκινά τουλάχιστον στις 10μμ είναι πολύ σημαντικός. Η στέρηση ύπνου διπλασιάζει τις πιθανότητες εμφάνισης της γρίπης.

 

Άσκηση

δραστηριότητες για υγιή παιδιά

Μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση στα παιδιά, μπορεί να μειώσει τον αριθμό των κρυολογημάτων και των επεισοδίων της γρίπης μέσα στο έτος κατά 25-50%. Με την ενίσχυση της κυκλοφορίας των κυττάρων καταπολεμούνται οι λοιμώξεις του οργανισμού. Σίγουρα θα έχετε ακούσει πολλές μανούλες να λένε «Α, εμένα το παιδί μου πάει κολυμβητήριο και δεν έχει αρρωστήσει ποτέ», «Εμένα πάει ποδόσφαιρο και ο οργανισμός του είναι ανθεκτικός» και άλλα πολλά τέτοια. Σίγουρα η άσκηση βοηθάει το ανοσοποιητικό τους και όχι μόνο, εκτονώνονται κιόλας.

Να μην αγγίζουν το πρόσωπό τους

Μάθετε στα παιδιά σας, αν και δύσκολο, πως δεν πιάνουμε το στόμα μας, την μύτη μας και τα μάτια μας με τα χέρια μας .Ο ιός της γρίπης εισέρχεται στον οργανισμό από το στόμα, την μύτη και τα μάτια. Καλό θα είναι να τους μιλήσετε για τα μικρόβια που μεταφέρονται και τις ασθένειες, σαν να είναι μεγάλοι. Μην τα τρομοκρατείτε με διάφορες ιστορίες, η ειλικρίνεια θα σας βοηθήσει και αυτά θα κατανοήσουν καλύτερα το τι είναι σωστό.