5 + 1 τρόποι για να προφυλάξετε το Παιδί σας από τις Φθινοπωρινές Ιώσεις

Προφυλάξετε το παιδί σας από τις Φθινοπωρινές ιώσειςΗ σχολική χρονιά ξεκίνησε και η επιστροφή στην καθημερινότητα είναι γεγονός. Η θερμοκρασία άρχισε να πέφτει και τα παράθυρα άρχισαν να κλείνουν. Οι φθινοπωρινές ιώσεις επέστρεψαν και πάλι.

Άρχισε να ακούγεται ο πρώτος βήχας, οι κρυάδες και ο πυρετός σε παιδιά και μεγάλους. Οι ιώσεις του Φθινοπώρου είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο και σε συνδυασμό με τους κλειστούς χώρους η μετάδοση των μικροβίων γίνεται ευκολότερη αλλά η γρίπη ή το κοινό κρυολόγημα συνήθως δεν αποτελούν ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας και αντιμετωπίζονται σχετικά εύκολα.

Τα συμπτώματα της γρίπης και του κοινού κρυολογήματος

Συνήθως 2 μέρες μετά την αρχική μόλυνση από τον ιό εμφανίζονται τα πρώτα συμπτώματα που μπορεί να περιλαμβάνουν

  • Πυρετό
  • Πονόλαιμο
  • Ρίγη και αίσθημα κρύου
  • Αίσθημα κόπωσης
  • Πονοκέφαλο
  • Πόνο στις αρθρώσεις
  • Βήχα
  • Καταρροή
  • Ναυτία / εμετός
  • Ερυθρότητα στα μάτια και το λαιμό

Προφυλάξτε το παιδί σας από τις φθινοπωρινές ιώσεις

Αυτή την εποχή οι γονείς έχουν την αγωνία να προστατεύσουν όσο καλύτερα γίνεται τα παιδιά τους από πιθανές ασθένειες και λοιμώξεις που μπορεί να «κολλήσουν» τα παιδιά στο σχολείο.

Ο πιο συνηθισμένος τρόπος μετάδοσης των λοιμώξεων είναι κυρίως με τα μολυσμένα χέρια ή αντικείμενα και τα μολυσμένα σταγονίδια (φτέρνισμα και βήχας).

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και το ΚΕΕΛΠΝΟ χρειάζεται να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή σε κάποιες γενικές αρχές υγιεινής.

Διαβάστε επίσης: Μύθοι και Αλήθειες για τις Παιδικές Ιώσεις

Συμβουλές για να προφυλάξετε το παιδί σας από τις φθινοπωρινές ιώσεις

  1. Μάθετε στα παιδιά να τηρούν τους κανόνες υγιεινής.
    Πριν και μετά από κάθε γεύμα και σε περίπτωση που το παιδί αγγίξει κάτι βρώμικο, το σχολαστικό πλύσιμο των χεριών είναι απαραίτητο.
  2. Συμβουλέψτε τα παιδιά να αποφεύγουν την επαφή των χεριών με το στόμα, τη μύτη και τα μάτια.
    Αν θεωρείτε ότι όταν φτερνιζόμαστε καλό είναι να τοποθετούμε το χέρι μπροστά στο στόμα μας, μάθετε πως ο τρόπος που ενδείκνυται είναι να χρησιμοποιείς την κλείδωση του αγκώνα σου ή χαρτομάντιλο.
  3. Φροντίστε την φυσική κατάσταση των παιδιών.
    Η άσκηση
    συμβάλλει στην τόνωση των οργανικών λειτουργιών του σώματος και την αντοχή. Εντάξτε στο πρόγραμμα του παιδιού σας κάποιο άθλημα που του αρέσει για να έχει καλύτερη υγεία, συνδυάζοντας την υγεία και τη διασκέδαση
  4. Φροντίστε την διατροφή του παιδιού.
    Για να κρατήσετε δυνατό το ανοσοποιητικό, εμπλουτίστε την διατροφή του παιδιού με φρούτα, λαχανικά, χυμούς ώστε να ενδυναμώσετε τον οργανισμό των παιδιών απέναντι στις επιθέσεις των ιών.
  5. Φροντίστε για τον καλό ύπνο του παιδιού.
    Ο ύπνος καθιστά τον οργανισμό πιο
    ανθεκτικό στα μικρόβια και τους ιούς, είναι πολύτιμος για την υγεία και καλό θα είναι τα παιδιά να συμπληρώνουν τουλάχιστον 8 ώρες ύπνου.
  6. Εμβολιάστε τα παιδιά και εσάς.
    Συνίσταται ο εμβολιασμός των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού, στην έναρξη της περιόδου και πριν την κορύφωση της επιδημίας γρίπης, οπότε καλό είναι να εμβολιαστείτε εσείς και τα παιδιά σας.

 

Διάγνωση για την ίωση

Εάν, παρόλα αυτά το παιδί σας αρρωστήσει, χρειάζεται να συμβουλευτείτε άμεσα τον παιδίατρο σας, ώστε να σας δώσει σαφείς οδηγίες για την αντιμετώπιση της ίωσης. Ενίοτε χρειάζονται και εργαστηριακές εξετάσεις.

Διαβάστε επίσης: Έξυπνοι τρόποι για να μην αρρωσταίνουν τα παιδιά

Επίσης, κρατήστε το παιδί στο σπίτι, μέχρι να υποχωρήσουν τα συμπτώματα, καθώς πέραν του ότι θα προφυλάξετε και τα υπόλοιπα παιδιά (ή ευπαθείς ομάδες όπως ηλικιωμένοι) από το να νοσήσουν από την μετάδοση της ίωσης, προστατεύετε και το δικό σας παιδί καθώς η ίωση (αν είναι γρίπη) μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.