Το Bullying ξεκινάει από το Νηπιαγωγείο – Σχολικός εκφοβισμός – Ενδοσχολική Βία

Το bullying ξεκινά από το νηπιαγωγείο

Bullying, Σχολικός εκφοβισμός, Ενδοσχολική Βία. Μάθετε τι είναι, πως να αναγνωρίζετε το μπούλινγκ, τρόπους αντιμετώπισης & προτάσεις βιβλίων που θα βοηθήσουν εσας και τα παιδιά σας.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια Ψυχολογίας του University of Bern στην Ελβετία, Françoise D. Alsaker, το bullying είναι πολύ συχνό φαινόμενο ακόμα και στην ηλικία των 5 ετών και μάλιστα τα διάφορα περιστατικά που συμβαίνουν στο νηπιαγωγείο είναι αριθμητικά ίσα με αυτά που συμβαίνουν στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.

Η Alsaker υποστηρίζει ότι περίπου το 10% των μαθητών του νηπιαγωγείου ασκούν bullying, το οποίο σε αυτή την ηλικία συμβαίνει με πειράγματα, χτυπήματα, εξευτελιστικά σχόλια, αποκλεισμό από παιχνίδια και δραστηριότητες ή ακόμη και καταστροφή των αγαπημένων παιχνιδιών και αντικειμένων του παιδιού που πέφτει θύμα.

Ωστόσο ένα παιδί που συμπεριφέρεται έτσι άσχημα σε τόσο μικρή ηλικία, δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσει να το κάνει και μεγαλώνοντας, αρκεί να γίνουν έγκαιρα συντονισμένες προσπάθειες από το εκπαιδευτικό προσωπικό και κυρίως τους γονείς.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Δείξτε προσοχή στο παιδί. Όχι μόνο όταν συμπεριφέρεται αρνητικά, αλλά και όταν συμπεριφέρεται θετικά, δείξτε του την προσοχή σας, ακούστε το, σταθείτε δίπλα του με αγάπη.
  • Ελέγξτε τους φίλους του. Γνωρίστε τα παιδάκια που κάνει παρέα και δείτε μήπως κάποιο από αυτά το παρασέρνει σε αρνητικές πράξεις.
  • Εξηγήστε του πώς πρέπει να φέρεται. Προσπαθήστε με λόγια που μπορεί να καταλάβει να του εξηγήστε γιατί δεν πρέπει να φέρεται άσχημα στους συμμαθητές του. Μιλήστε του για συναισθήματα, πώς νιώθουν οι άλλοι, πώς νιώθει το ίδιο και βοηθήστε τον να τα εκφράσει.
  • Θέστε σαφή όρια και συνέπειες. Μην ανέχεστε αυτήν την συμπεριφορά και φυσικά μην την επιβραβεύετε. Θέστε κανόνες και ορίστε ξεκάθαρες συνέπειες κάθε φορά που τους παραβαίνει.
  • Ελέγξτε την δική σας συμπεριφορά. Μήπως κι εσείς καμία φορά ξεφεύγετε από τα όρια; Τα παιδιά μιμούνται και αντιγράφουν όσα κάνουν οι γονείς τους.

Σχολικός εκφοβισμός (bullying) και στα νηπιαγωγεία – Έρευνα για το bullying στο νηπιαγωγείο

Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί φαινόμενο που λαμβάνει χώρα ακόμα και στα νηπιαγωγεία. Η έρευνα αποτελεί μέρος του βιβλίου «Ενδοσχολική Βία και Σχολικός Εκφοβισμός» της Ελένη Δ. Τρίγκα, σχολικής συμβούλου στην περιφέρεια Αττικής και διδάκτορα Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Παπαζήση».

Η έρευνα έγινε με βάση απαντήσεις 119 γυναικών νηπιαγωγών στην περιοχή της Αττικής, σε σύνολο 150, που κλήθηκαν να το συμπληρώσουν. Από την ανάλυση των δεδομένων προκύπτει ότι, όπως συμβαίνει και διεθνώς, η πράξη σωματικής και λεκτικής βίας εναντίον συμμαθητών αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο, με τα αγόρια να εκδηλώνουν συχνότερα επιθετική συμπεριφορά εκμεταλλευόμενα τη σωματική, πνευματική ή κοινωνική αδυναμία των παιδιών.

Όσον αφορά στην κλίμακα των παραγόντων που συμβάλλουν στην εμφάνιση αυτού του φαινομένου, προκύπτει ότι οι λόγοι που σπρώχνουν ένα παιδί- ακόμη και στην προσχολική ηλικία- σε μια τέτοια στάση έχουν σχέση: με τους ανεπαρκείς συναισθηματικούς δεσμούς γονέων και παιδιών, τα συζυγικά προβλήματα, τα επιεική μέτρα πειθαρχίας, τις αυστηρές απαιτήσεις των γονέων, την αδυναμία του πατέρα και της μητέρας να βοηθήσουν το παιδί τους, το χαμηλό εισόδημα των γονέων και την ύπαρξη πολυμελούς οικογένειας.

Ενδιαφέροντα είναι και τα παρακάτω ευρήματα: Η συχνότητα του εκφοβισμού δεν σχετίζεται με το φύλο των μαθητών, οι μαθητές με χαμηλή επίδοση εκδηλώνουν συχνότερα προβλήματα συμπεριφοράς, οι Έλληνες μαθητές είναι περισσότερο επιρρεπείς στον εκφοβισμό, η εθνικότητα είναι τελευταίος λόγος κινήτρου εκφοβισμού.

Όσον αφορά στο ερώτημα κατά πόσον οι νηπιαγωγοί που ρωτήθηκαν πιστεύουν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν επαρκείς γνώσεις για να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα προβλήματα της σχολικής βίας, σε ποσοστό 16,1% απάντησαν «Ναι» και σε ποσοστό 83,9% απάντησαν «Όχι».

Σχετικά με τις ρυθμιστικές μεταβλητές στην αντιμετώπιση του φαινομένου, οι απαντήσεις ιεραρχικά είναι: ο μεγάλος αριθμός μαθητών στην τάξη, η ανεπαρκής συνεργασία με την οικογένεια, οι κακές σχέσεις μεταξύ των μαθητών και οι κοινωνικές προκαταλήψεις των μαθητών.

Για τους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος, ο υψηλότερος βαθμός συμφωνίας αποτυπώθηκε στις παρακάτω προτάσεις: παρακίνηση του μαθητή για συμμετοχή του στις δραστηριότητες του σχολείου, υπενθύμιση του τρόπου των κανόνων συμπεριφοράς της τάξης, ενημέρωση μέσω επιμόρφωσης των νηπιαγωγών για τους τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων, συζήτηση με το μαθητή, συμμετοχή των μαθητών στην επίλυση του προβλήματος, συζήτηση μέσα στην τάξη για τις συνέπειες παρόμοιων συμπεριφορών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το κεφάλαιο για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του θύτη και του θύματος (στο δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο).

Συνοπτικά είναι τα εξής:

  • Ο θύτης συνήθως είναι εύσωμος με εμφανείς σωματικές δυνάμεις, ενώ το θύμα έχει σωματική αδυναμία.
  • Ο θύτης είναι άτομο εξωστρεφές και κοινωνικά υπερδραστήριο ενώ το θύμα είναι άτομο εσωστρεφές, συνεσταλμένο, μοναχικό.
  • Ο θύτης έχει μειωμένο αυτοέλεγχο, είναι επιρρεπής στις παραβάσεις των κανόνων και δεν έχει ενοχές για τις ενέργειες του ενώ το θύμα έχει υπερβολικές αναστολές και έντονη τάση για αυτοενοχοποίηση.
  • Ο θύτης είναι άτομο αυθόρμητο, παρορμητικό, ετοιμόλογο και δείχνει ότι έχει αυτοπεποίθηση, ενώ το θύμα είναι άτομο παθητικό, άτολμο και ανίκανο να υπερασπιστεί τον εαυτό του.

«Γενικά, θύτης και θύμα» τονίζει η συγγραφέας «έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, δηλαδή και οι δύο κατατρύχονται από συναισθήματα εσωτερικής ανασφάλειας, ανεπάρκειας και κατωτερότητας».

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, πρόκειται για ένα έργο υπέρ του δικαιώματος των μαθητών και μαθητριών να μπαίνουν στο σχολείο χωρίς να φοβούνται κάποιο συμμαθητή τους.

Προμηθευτείτε το βιβλίο εδώ


Τι είναι το Bullying, Σχολική βία, Εκφοβισμός

Σχολική βία, εκφοβισμός … ένας όρος που δυστυχώς ακούγεται πολύ τα τελευταία χρόνια.

Λέμε stop στη βία!

Χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται  εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή , την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές  τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ένα ομαδικό φαινόμενο, ένα κοινωνικό πρόβλημα, που μαστίζει την ελληνική κοινωνία και προβληματίζει γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς.

Τι είναι το schoolbullying – εκφοβισμός και βία στο σχολείο

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (schoolbullying), χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Ο εκφοβισμός και η βία ανάμεσα στους μαθητές μπορούν να πάρουν σωματική, λεκτική, ψυχολογική και κοινωνική μορφή.

Συνήθως εκδηλώνονται με:

  • χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς,
  • φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές,
  • εκβιασμούς,
  • καταστροφή προσωπικών αντικειμένων,
  • κλοπές,
  • σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση,
  • αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες.

Μορφές Εκφοβισμού

Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές:

Σωματικός : φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.

Λεκτικός : συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών.

Εκφοβισμός με εκβιασμό : εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις.

Έμμεσος ή κοινωνικός : προσπάθεια για κοινωνική απομόνωση ή αγνόηση ατόμου, για άσκηση επιρροής στην ομάδα των συνομηλίκων ώστε να αισθανθούν αντιπάθεια για κάποιο συγκεκριμένο συμμαθητή τους, διάδοση κακόβουλων φημών και ψευδών.

Ηλεκτρονικός : αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου, αποκλεισμός του από μια δικτυακή ομάδα, κλήσεις στο κινητό του από άγνωστο νούμερο.

Ρατσιστικός : διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

• Σεξουαλικός : υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι με σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις.

Συμβουλές για τους γονείς

Παρατηρήστε:

  • Το παιδί που δείχνει θλιμμένο ή ανήσυχο
  • Τις αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού (πχ. γίνεται επιθετικό στο σπίτι)
  • Το παιδί που εμφανίζει διαταραχές του ύπνου: δυσυπνίες (πχ. αϋπνια, δεν κοιμάται τις συνηθισμένες ώρες), παραϋπνίες (πχ. ξυπνάει με νυκτερινούς τρόμους ή εφιάλτες μέσα στη νύχτα, νυχτερινή ενούρηση)
  • Επιστρέφει σπίτι με μώλωπες, σπασμένα, ή χαμένα, προσωπικά αντικείμενα, σκισμένα ρούχα
  • Την κοινωνική απόσυρση – εσωστρέφεια (το παιδί που προτιμά να περνά χρόνο μόνο του)
  • Παράδοξες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες
  • Σωματικά συμπτώματα (πχ. διαμαρτύρεται για πονοκεφάλους ή για ανεξήγητα γαστρεντερικά ενοχλήματα)
  • Αγχος για το σχολείο (βρίσκει δικαιολογίες να αποφεύγει το σχολείο)
  • Αιφνίδια μείωση της επίδοσης στο σχολείο

 

Αναρωτηθείτε:

Υπάρχει κάτι που ενοχλεί το παιδί σας και δεν είναι ορατό;
Έχουν συμβεί αλλαγές στις ζωές σας, όπως ο ερχομός νέου μωρού, διαζύγιο, χωρισμός, θάνατος, αλλαγή περιβάλλοντος;

Αν δεν υπάρχουν τέτοιες αλλαγές, χρειάζεται η διερεύνηση άγχους ή κατάθλιψης, χρειάζεται να σκεφτείτε την πιθανότητα το παιδί σας να είναι θύμα εκφοβισμού.

Ακούστε:

Βάλτε τα δικά σας συναισθήματα στην άκρη και ακούστε το παιδί σας χωρίς εκνευρισμό ή θυμό.

Ενθαρρύνετε το παιδί να μιλήσει. Τα παιδιά δυσκολεύονται να μιλήσουν για αυτά τα περιστατικά. Μπορείτε να επιστρατεύσετε μια ευχάριστη κοινή σας δραστηριότητα, το αγαπημένο του παιχνίδι, τη διήγηση μιας ιστορίας, εικόνες ανθρώπων με διαφορετικές εκφράσεις και τη σημασία τους.

ποτέ μην υποτιμάτε την αφhγηση μιας εμπειρίας

Δείξτε πως κατανοείτε ό,τι ακούτε, επαναλαμβάνοντας στο παιδί σας αυτά που σας λέει.

Ποτέ μην υποτιμάτε την αφήγηση μιας εμπειρίας. Ποτέ μη συμβουλεύετε το παιδί σας να αγνοήσει μια ενοχλητική εμπειρία. Αυτό, πιθανόν, να έχει στο μέλλον τη συνέπεια να εξοικειωθεί το παιδί με τις παρενοχλήσεις και να αποκτήσει μια υπομονετικότητα που θα το καταστήσει, ενδεχομένως, περισσότερο ευάλωτο.

Δεν υπάρχει τίποτα στο σκοτάδι που να μην είναι ακόμα εκεί όταν ανάβουν τα φώτα.
Rod Serling, ηθοποιός και σεναριογράφος

Ρωτήστε το παιδί σας πως θα ήθελε να βοηθήσετε. Μην το εξαιρέσετε από τις αποφάσεις για τις επόμενες κινήσεις σας, μην ξεκινήσετε την παρέμβασή σας χωρίς να υπάρχει αμοιβαία συμφωνία μεταξύ σας. Ενδέχεται η δική σας άμεση παρέμβαση στο σχολείο να αποτελεί το χειρότερο φόβο του και ακριβώς εκείνη την έκβαση που το παιδί θα ήθελε να αποφύγει το περισσότερο.

Μιλήστε:

Είναι το παιδί σας διαφορετικό; Διαβεβαιώστε το ότι δεν φταίει. Πολλά παιδιά αισθάνονται ότι προκάλεσαν τα ίδια τη συμπεριφορά των άλλων παιδιών.

Μοιραστείτε με το παιδί δικές σας αντίστοιχες εμπειρίες ή εξηγήστε ότι πολλοί ακόμη άνθρωποι (ίσως με αναγνωρίσιμα παραδείγματα επώνυμων ή συγγενικών προσώπων) έχουν υποστεί εκφοβισμό ή άλλη κακοποίηση. Να είστε ειλικρινείς. Η προβολή μιας ισχυρής, δικής σας, προσωπικότητας μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά στη διάθεση του παιδιού να εκμυστηρεύεται τα δικά του συναισθήματα και να επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Εξηγήστε τι σημαίνει νταηλίκι.

Να υποφέρω τον εκφοβισμό δεν σημαίνει ότι είμαι αδύναμος.
Να είμαι ο νταής δεν σημαίνει ότι είμαι δυνατός.

Ενθαρρύνετε το παιδί σας να προσπαθεί να δείχνει ότι έχει αυτοπεποίθηση, ακόμη και αν δεν το αισθάνεται. Εξηγήστε ότι η γλώσσα του σώματος, οι εκφράσεις και ο τόνος της φωνής έχουν την ίδια σημασία με το περιεχόμενο του προφορικού λόγου. Κάντε πρόβες μαζί του για την έκφραση των επιθυμιών του και των σκέψεών του με καταλληλότερο τόνο της φωνής, καταλληλότερες εκφράσεις στο πρόσωπο και με την κατάλληλη γλώσσα του σώματος. Οι άνθρωποι, ακόμη και τα παιδιά, λένε ενίοτε σκληρά λόγια για να επιτύχουν την αντίδραση ή τον εκνευρισμό των άλλων ανθρώπων. Όταν δείχνουμε ότι αυτά τα σκληρά λόγια δεν έχουν απήχηση μέσα μας, ακυρώνουμε συχνά τα κίνητρα του επιτιθέμενου.

Μην επιτρέπετε σε αυτή τη συμπεριφορά να καταδειναστεύει τη ζωή του παιδιού ως σταθερή ανησυχία και ενασχόληση. Αποφεύγετε να πιέζετε τα παιδιά να προσπαθούν να τα καταφέρουν σε αντικείμενα που δεν τα ενδιαφέρουν και βοηθήστε τα να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους σε άλλους τομείς που δείχνουν ότι κερδίζουν περισσότερο την προσοχή τους. Μέσα από αυτές τις εναλλακτικές ενασχολήσεις, τα παιδιά μπορούν να αυξήσουν την αυτοπεποίθησή τους.

Κρατάτε ένα ημερολόγιο συμβάντων και προσκαλείτε το παιδί να το συμπληρώνετε από κοινού. Συμπεριλαμβάνετε όσες περισσότερες πληροφορίες είναι δυνατόν για τη φύση των περιστατικών, το χρόνο στον οποίο έλαβαν χώρα και το αποτέλεσμα (σωματικό, ψυχικό ή άλλο) που έχουν στο παιδί κάθε φορά.

συχνά ο εκφοβισμός λαμβάνει χώρα εκτός σχολείου

Βαθμολογείτε τα συναισθήματά του με απλές κλίμακες, πχ. με χρώματα όπου το κόκκινο σημαίνει θυμό, το μπλε στεναχώρια, το μωβ μεγαλύτερη στεναχώρια, κ.τ.λ.

Προσεγγίστε ευγενικά τους διδάσκοντες, με λεπτομέρειες για τα συμβάντα που έχετε καταγράψει στο ημερολόγιό σας με τη συμμετοχή του παιδιού. Ενίοτε συμβαίνει να τιμωρείται το θύμα αντί του νταή, επειδή αποκρίθηκε λεκτικά στον θύτη και στοχοποιήθηκε άδικα με τη φτωχή μεταφορά των γεγονότων στους διδάσκοντες.

Αποφύγετε την επίθεση στους διδάσκοντες. Αντί να τους κατηγορήσετε για αμέλεια, επιδιώξτε τη συνεργασία. Οι διδάσκοντες είναι συχνά οι τελευταίοι που μαθαίνουν τι συμβαίνει στα διαλείμματα, ή όταν δεν είναι παρόντες στην τάξη. Ρωτήστε τους διδάσκοντες πως σκέπτονται να διαχειριστούν το πρόβλημα. Ζητήστε να έχετε ενημέρωση για τα επόμενα βήματα.

Δώστε το χρόνο και την ευκαιρία στο σχολείο να ανταποκριθεί σωστά. Μπορείτε να επανέλθετε με τις επόμενες καταγραφές στο ημερολόγιό σας, αν νιώθετε ότι καθυστερεί η επίλυση του προβλήματος.

Να έχετε κατά νου ότι πολύ συχνά ο εκφοβισμός λαμβάνει χώρα εκτός σχολείου και αφορά σε μεγαλύτερα παιδιά που παρενοχλούν τα μικρότερα. Σε αυτές τις περιπτώσεις το σχολείο δεν μπορεί, συνήθως, να παρέμβει. Προσπαθήστε, με τη συνεργασία του παιδιού να απευθυνθείτε στην οικογένεια των νταήδων με ψυχραιμία και αν αυτό δεν είναι εφικτό πρέπει να ενημερώνετε την αστυνομία. Μπορείτε να αναζητήσετε εναλλακτικές διαδρομές από και προς το σχολείο και να εφοδιάσετε το παιδί με συναγερμό τσέπης.

Προτάσεις βιβλίων για γονείς και εκπαιδευτικούς

Βρείτε παρακάτω χρήσιμα παραμύθια και βιβλία για γονείς και εκπαιδευτικούς για το bullying και τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου.

Ο μεγάλος σάκος με τις μικρές ανησυχίες

Ο μεγάλος σάκος με τις μικρές ανησυχίες

Όπου και να πηγαίνει η Τζένη, οι ανησυχίες της την ακολουθούν κρυμμένες μέσα σ’ έναν μεγάλο μπλε σάκο. Την ακολουθούν όταν πάει για προπόνηση στην πισίνα, όταν βλέπει τηλεόραση, ακόμα κι όταν κλείνεται στην τουαλέτα. Η Τζένη αποφασίζει να κάνει κάτι για να τις διώξει. Χρειάζεται όμως μια βοήθεια… Μια αστεία ιστορία που θα διασκεδάσει και θα καθησυχάσει τις περιστασιακές ανησυχίες κάθε παιδιού.

Βρείτε το εδώ

 

Το παπί που δεν είχε τι να πει

Το παπί που δεν είχε τι να πει

Ο Πίπης είναι ένα παπάκι ντροπαλό και φοβισμένο. Κάθε φορά που τα ζώα του αγροκτήματος του ζητούν να πει κάτι, εκείνος το βάζει στα πόδια γιατί δεν έχει τι να πει. Όμως η περιπέτεια που πέρασε στο δάσος και ο κίνδυνος που αντιμετώπισε εκεί από τις αλεπούδες τον μεταμόρφωσαν σε έναν άλλο Πίπη, ο οποίος άφησε άφωνα τα ζώα του αγροκτήματος με το κατόρθωμά του.

Βρείτε το εδώ

 

Ο νταής του σχολικού

Ο νταής του σχολικού

Ο Αριστοτέλης δε βλέπει την ώρα να τελειώσει το καλοκαίρι και να επιστρέψει στο σχολείο. Όταν επιτέλους ξεκινάει η καινούρια χρονιά, δεν μπορεί να κρύψει τον ενθουσιασμό του. Όμως η χαρά του κόβεται απότομα. Ο νταής του σχολικού, ο… πώς τον λένε, κάνει τη ζωή του Αριστοτέλη μαρτύριο. Μέχρι που αποκαλύπτεται ένα μυστικό και τα πράγματα αλλάζουν…

Μια ιστορία για τον εκφοβισμό στο σχολείο και τους τρόπους αντιμετώπισής του.

Βρείτε το εδώ

 

Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα

Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα

Ο Ορφέας τον τελευταίο καιρό κλείνεται στο δωμάτιό του και δε μιλάει ούτε στη μαμά του. Μια παρέα αγοριών, τα Κίτρινα Ποδήλατα, τον ενοχλούν συνεχώς. Τον κοροϊδεύουν, τον σπρώχνουν, τον απειλούν, του τρώνε το κολατσιό, του παίρνουν το χαρτζιλίκι… Κι ο Ορφέας φοβάται. Ώσπου, μια μέρα παίρνει την απόφαση να τους αντιμετωπίσει. Άραγε θα τα καταφέρει; Τι χρειάζεται το μπλοκ ζωγραφικής του; Και τι σχέση μπορεί να έχουν ένα μυρμήγκι κι ένας ελέφαντας; Ένα βιβλίο για την ενδοσχολική βία, γραμμένο με ευαισθησία και αγάπη.

Βρείτε το εδώ

Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε

Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε

Με τη βοήθεια αυτού του βιβλίου τα παιδιά θα καταλάβουν ότι η βία ποτέ δε βγαίνει σε καλό. Τα κείμενα είναι απλά και σύντομα ώστε να διαβάζονται μεγαλόφωνα από ένα παιδί, από μία ομάδα ή μία τάξη. Η χαριτωμένη εικονογράφηση και η αμεσότητα των φράσεων καθοδηγούν τα παιδιά στην υιοθέτηση βασικών κανόνων καλής συμπεριφοράς. Στο τέλος του βιβλίου οι ενήλικες θα βρουν θέματα για συζήτηση και δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιήσουν με τα παιδιά.

Βρείτε το εδώ

 

8 ΛΥΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ BULLYING

8 ΛΥΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ BULLYING

Το διαδικτυακό μπούλινγκ και τα τραγικά περιστατικά που προκαλεί δίνουν στο πρόβλημα καινούργια διάσταση. Όσο κι άν δεν υπάρχει μια μαγική θεραπεία για όλα, οι ενήλικες μπορούν να μάθουν και να εφαρμόσουν ποικίλες γρήγορες και εύκολες τεχνικές που θα αλλάξουν ριζικά τη ζωή των παιδιών.
8 στρατηγικές που:
Δημιουργούν θετικό σχολικό κλίμα,
Αντιμετωπίζουν το διαδικτυακό μπούλινγκ,
Κάνουν τα παιδιά συναισθηματικά ικανά να τα πάνε καλά στον κοινωνικο τους χώρο και
τα βοηθούν σε πάρα πολλά ακόμη θέματα.

Βρείτε το εδώ

BULLYING ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Μέσα στο παρόν βιβλίο μεταφέρονται μηνύματα προσωπικά, κοινωνικά, πολιτισμικά, εκπαιδευτικά, οργανωτικά τα οποία πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψη από όλους όσους ενδιαφέρονται για την ψυχοσωματική υγεία των παιδιών σε μια σύγχρονη, δημοκρατική κοινωνία που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και υιοθετεί τις πανανθρώπινες ηθικές αξίες.

Βρείτε το εδώ

 

ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ BULLYING

Ένα βιβλίο που στόχο έχει να μας ευαισθητοποιήσει για το bullying, να μας ενημερώσει, αλλά κυρίως να μας δείξει πώς ο καθένας μας μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του φαινομένου

Βρείτε το εδώ

 

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ BULLYING

Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας είναι ένας πολύτιµος οδηγός για να διαγνώσετε έγκαιρα και να αντιµετωπίσετε αποτελεσµατικά κοροϊδίες, πειράγµατα και περιστατικά εκφοβισµού (bullying) στον χώρο του σχολείου. Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε σχολικούς συµβούλους, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, φοιτητές, γονείς και σε όσους έρχονται σε επαφή µε παιδιά και νέους.

Βρείτε το εδώ

 

«Μίλα μη Φοβάσαι – τρεις ιστορίες για τη βία στο σχολείο»

ΜΙΛΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ

Στο βιβλίο αυτό λογοτέχνες, ζωγράφοι, εκπαιδευτικοί και ειδικοί επιστήμονες γίνονται μια παρέα και χαρίζουν στα παιδιά τρεις ιστορίες, ζωγραφιές και δραστηριότητες, στις οποίες κάθε παιδί θα ανακαλύψει τον εαυτό του ή οικείες του καταστάσεις!

Με το έργο του ο καθένας τα παρακινεί: Μίλα, μη φοβάσαι.

Ένα βιβλίο που θα χαρούν τα παιδιά, τα οποία και θα βοηθήσει, ενώ θα αποτελέσει εργαλείο στα χέρια τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των γονιών, συμβάλλοντας στην πρόληψη της βίας.

 

Βρείτε το εδώ

 

“Delete στον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό

DELETE ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΤρεις και μία ιστορίες για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό και πώς μπορείς να τον αντιμετωπίσεις. Ένα βιβλίο από το οποίο θα πάρεις δύναμη για να κάνεις «DELETE στον ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ.

Βρείτε το εδώ

 

BULLYING ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΝΙΚΙΕΤΑΙ

BULLYING ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΝΙΚΙΕΤΑΙ

Ο πόλεμος ενάντια στο bullying είναι μια μάχη για το φαντασιακό των παιδιών (και όχι μόνο). Πρώτα απ’ όλα, μια μάχη για τις λέξεις. Και υπάρχουν λόγοι ώστε το bullying να αποδίδεται ως «ψευτονταηλίκι».
Κύριος στρατηγικός σκοπός είναι η αποδόμηση της φαντασιακής αίγλης του ψευτονταηλικιού. Κύρια μέθοδος για την επίτευξή του, η γελοιοποίησή του. Ώστε όσοι αισθάνονται τον πειρασμό να κάνουν ψευτονταηλίκια να αντιλαμβάνονται ότι δεν τους παίρνει.

Βρείτε το εδώ

 

Παιδαγωγικό υλικό για το bullying για εκπαιδευτικούς και δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο

Δραστηριότητες, παιδαγωγικό και εποπτικό υλικό για το Νηπιαγωγείο & το Δημοτικό σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και το bullying για εκπαιδευτικούς καθώς και δραστηριότητες θα βρείτε στα ακόλουθα Links.

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/03/6-18.html
http://pythagoreionip.blogspot.com/2015/03/antibullying.html
“Τα Μπαλόνια της Φιλίας» & «Η Μόνα σε καινούριο Σχολείο».

 

Πηγές: 

Image: Designed by Freepik

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.