Βλέπω συχνά παιδιά που κατά την διάρκεια της αξιολόγησης χρησιμοποιούν λίγα λόγια, αλλά έχουν περιορισμένο εύρος γλώσσας/ λεξιλογίου. Συχνά αυτά τα παιδιά τείνουν να λένε μόνο μία λέξη όταν μιλούν, αντί να συνδέουν δύο ή περισσότερες λέξεις μαζί. Έτσι σήμερα πρόκειται να σας μιλήσω για το πότε τα παιδιά πρέπει να σταματάνε να χρησιμοποιούν μεμονωμένες λέξεις καθώς και το πώς εσείς θα μπορέσετε να τους βοηθήσετε να το κάνουν αυτό.

συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά να συνδέσουν λέξεις.

Πότε αρχίζουν τα παιδιά να συνδέουν λέξεις;

Τα παιδιά ξεκινάνε να συνδέουν λέξεις όταν έχουν κατακτήσει περίπου 50 μεμονωμένες λέξεις τις οποίες τις χρησιμοποιούν αρκετά σταθερά. Τότε αρχίζουν να τις συνδέουν μεταξύ τους για να δημιουργήσουν τις δικές τους μοναδικές φράσεις. Μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν 2 λέξεις για να υποδείξουν ότι θέλουν κάτι επαναλαμβανόμενο (π.χ. “περισσότερη τούρτα”!), Ή να υποδείξουν τι θέλουν να συμβούν (π.χ. “Μαμά πάνω” για να ζητήσουν να σηκωθούν). Μπορούν ακόμη να αρχίσουν να χρησιμοποιούν μερικές λέξεις που περιγράφουν το τι κάνουν ή το τι βλέπουν (π.χ. “κόκκινο αυτοκίνητο” ή “μεγάλο αρκουδάκι”).

!!! Υπάρχουν όμως και μερικά παιδιά τα οποία θα συνδέσουν λέξεις πριν φτάσουν στο σημείο των 50 λέξεων. 

συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά να συνδέσουν λέξεις.

 

Πώς μπορείτε να ενθαρρύνετε το παιδί σας για να συνδέει λέξεις;

Εδώ θα βρείτε 5 ιδέες για να βοηθήσετε τις λέξεις που συνδέονται με το παιδί σας.

!! Μην ζητήσετε από το παιδί να επαναλάβει μετα από εσάς ή μην τον πιέσετε. Απλά συνεχίστε να χρησιμοποιείτε πολλές φράσεις 2 λέξεων γύρω από αυτές και ελπίζουμε ότι θα αρχίσουν να παίρνουν την ιδέα. Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος, οπότε αν συνεχίσουν να ανταποκρίνονται με μεμονωμένες λέξεις, μην αποθαρρύνεστε! Συνεχίστε να δοκιμάζετε τις ιδέες αυτές – μερικά λεπτά κάθε μέρα.

  1. Επαναλάβετε πάλι τι λέει το παιδί σας και προσθέστε μια ακόμα λέξη σε αυτό. Για παράδειγμα, εάν το παιδί σας λέει “μπάλα”, μπορείτε να πείτε “ναι, μπάλα”, “κόκκινη μπάλα, “μια κόκκινη μπάλα””. Με αυτόν τον τρόπο τους δείχνετε πώς να συνδέσουν 2 ή περισσότερες λέξεις.
  2. Το μεσημεριανό γεύμα μπορεί να είναι ένας πολύ καλός χρόνος για να ενθαρρύνετε και να εμπλουτίσετε το λεξιλόγιο του παιδιού σας. Τα τρόφιμα έχουν πάντα ένα κίνητρο!  Αν θέλουν περισσότερο φαγητό – θα, θα μπορούσατε να πείτε “περισσότερη μπανάνα”. Θα μπορούσατε επίσης να δοκιμάσετε δύο επιλογές (π.χ. “περισσότερη μπανάνα ή περισσότερο τυρί;” Έτσι θα του δώσετε και το κίνητρο να διαλέξει και να επαναλάβει.
  3. Κοιτάξτε τα βιβλία και τις οικογενειακές φωτογραφίες με το παιδί σας και μιλήστε για το τι κάνουν οι άνθρωποι. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε “η μαμά έχεις μαύρα ματιά”, “η γιαγιά και ο πάππους χαμογελάνε” .
  4. Τα ποιήματα αλλά  και τα τραγούδια των παιδικών σταθμών μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμα για την ενθάρρυνση των λέξεων αλλά και της σύνδεσης των λέξεων. H επανάληψη τους βοηθά πραγματικά να θυμούνται τα λόγια και να μαθαίνουν τη γλώσσα χωρίς να το συνειδητοποιούν. Μόλις το παιδί σας εξοικειωθεί με ένα συγκεκριμένο τραγούδι, προσπαθήστε να σταματήσετε σε ένα σημείο για να δείτε αν μπορούν να συμπληρώσουν τις επόμενες λέξεις.συμβουλές για να βοηθήσετε τα παιδιά να συνδέσουν λέξεις.
  5. Προσφέρετε πολλές επιλογές. Για παράδειγμα, αν παίζετε με οχήματα, μπορείτε να πείτε π.χ. “αυτοκινητιστικό ατύχημα ή ατύχημα τρένου”;. Αν παίζετε με το σπίτι της κούκλας, μπορείτε να πείτε π.χ. “στο υπνοδωμάτιο της μαμάς  ή στο υπνοδωμάτιο του μωρού βρισκόμαστε τώρα”;.

 

Μαίρη Κουτσοπετάλου

➡ Ακολουθήστε το mamasou στο Instagram για να ενημερώνεστε άμεσα για τα Instagram giveaways και ότι άλλο δεν χωράει εδώ!

➡ Και μην ξεχνάτε! 👍Κάντε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook για να ενημερώνεστε για όλα τα νέα μας άρθρα αλλά και Διαγωνισμούς, Κληρώσεις και Δώρα! 

Προηγούμενο άρθροΟι Εκδόσεις Παρασκευαδάκη γιορτάζουν τη Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού με μεγάλες εκπτώσεις σε όλες τις σειρές παιδικών παραμυθιών
Επόμενο άρθροΣυνταγή: Βασική ζύμη για Ιταλική πίτσα από την Νικόλ Μαρίνου
Μαίρη Κουτσοπετάλου
Λογοθεραπεύτρια και Ειδικός του TEACCH program, το οποίο είναι ένα πρόγραμμα για την επικοινωνία και την εκπαίδευση παιδιών με διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.