Εγκυμοσύνη: Γυμναστική Κατά Την Διάρκεια Της Εγκυμοσύνης

Γυμναστική κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνηςΗ γυμναστική είναι μέρος ενός υγιεινούς τρόπου ζωής, που τα τελευταία χρόνια κερδίζει συνεχώς περισσότερους οπαδούς. Μέσα σ’ αυτούς είστε κι εσείς. Έχετε βρει το πρόγραμμα που σας ταιριάζει, το ακολουθείτε πιστά (μεταξύ μας μπορεί καμιά φορά να κάνετε τις ατασθαλίες σας) και σας κάνει να αισθάνεστε μια ζωντάνια και μια ευεξία, ενώ, συγχρόνως, διατηρείτε και την φόρμα σας.

Τι γίνεται όμως κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης; Μπορείτε να συνεχίσετε να γυμνάζεστε όπως στο παρελθόν; Ή θα αναγκαστείτε να εγκαταλείψετε ακόμα μια αγαπημένη σας συνήθεια;

Σε γενικές γραμμές αποδεικνύεται ότι η γυμναστική την περίοδο της εγκυμοσύνης μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε υπέροχα, αλλά και να σας βοηθήσει κατά την διάρκεια του τοκετού. Όμως το κάθε σώμα και ο κάθε οργανισμός διαφέρει γι’ αυτό πριν αποφασίσετε αν θα συνεχίσετε ή όχι το πρόγραμμά σας θα πρέπει να ακολουθήσετε κάποιες κατευθυντήριες γραμμές:Γυμναστική κατα την διάρκεια της εγκυμοσύνης

 

  1. Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να μιλήσετε με τον γιατρό σας. Ενημερώστε τον για το είδος της άσκησης που ακολουθούσατε πριν μείνετε έγκυος, συζητήστε για το τι άλλο θα μπορούσατε να κάνετε εναλλακτικά και μόνο εφόσον σας δώσει το πράσινο φως συνεχίστε τις επισκέψεις σας στο γυμναστήριο.
  2. Μόλις φτάσετε στο δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης ο κατάλογος των δραστηριοτήτων στις οποίες μπορείτε να πάρετε μέρος στενεύει αρκετά. Μην παρασύρεστε από τα κιλά που έχετε πάρει και μην αυξάνετε την ένταση στο πρόγραμμα που ακολουθείτε.
  3. Θα πρέπει να αποφεύγετε τα αθλήματα στα οποία έρχεστε σε επαφή με άλλους, για το φόβο των ατυχημάτων, αλλά και τις ασκήσεις που απαιτούν να κρατήσετε ισορροπία κι αυτό γιατί το κέντρο βάρους σας αλλάζει και θα δυσκολευτείτε να τα καταφέρετε. Επιπλέον, μην κάνετε ασκήσεις οι οποίες χρειάζεται να ξαπλώσετε ανάσκελα.
  4. Αν κατά την διάρκεια της προπόνησης αισθανθείτε άσχημα ή κάποιο πόνο, μην πιέζετε τον εαυτό σας και σταματήστε. Εκτιμήστε σωστά την κατάσταση και μην διστάσετε να απευθυνθείτε στον γιατρό σας.
  5. Φροντίστε να παραμένετε δροσερή. Πίνετε πολλά υγρά και φυσικά μην γυμνάζεστε αν έχει υψηλές θερμοκρασίες, μεγάλο ποσοστό υγρασίας ή ακόμα περισσότερο αν δεν αισθάνεστε εσείς πολύ καλά.
  6. Ντυθείτε κατάλληλα για το είδος της άσκησης που ακολουθείτε. Αυτά σημαίνει χαλαρά και άνετα ρούχα, τα σωστά παπούτσια, καλό και με έξτρα υποστήριξη σουτιέν.

Ακόμα κι αν ακολουθείτε όλους τους κανόνες, σταματήστε και συμβουλευτείτε τον γιατρό σας αν αισθανθείτε κάποιο από τα παρακάτω συμπτώματα:

  • Έχετε κάποιο πόνο στο στήθος.
  • Έχετε κοιλιακό άλγος, πυελικό άλγος ή έντονες συσπάσεις.
  • Έχετε πονοκέφαλο.
  • Παρατηρήσετε την έλλειψη ή την μείωση της κινητικότητας του εμβρύου.
  • Αισθανθείτε λιποθυμία, ζάλη, ναυτία ή κάποια άλλη αδιαθεσία.
  • Νιώθετε να κρυώνετε ή να ιδρώνετε υπερβολικά.
  • Έχετε κολπική αιμορραγία.
  • Παρατηρήσετε μια ακανόνιστη ταχυκαρδία.
  • Δείτε κάποιο ξαφνικό οίδημα στους αστραγάλους, στα χέρια ή στο πρόσωπο.
  • Δυσκολεύεστε να αναπνεύσετε.
  • Έχετε δυσκολία στο περπάτημα.
  • Αισθάνεστε μυϊκή αδυναμία.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.