Τα 10 Δυσκολότερα Πράγματα Για Μία Νέα Μαμά

Γιατί οι πρώτες εβδομάδες με το μωρό είναι οι πιο δύσκολες; Όλες οι νέες μανούλες αγχώνεστε για το αν θα τα καταφέρετε. Όλες θα τα πάτε μια χαρά. Κανένας δεν τα ξέρει όλα από την αρχή. Δεν χρειάζεται να έχετε άγχος, ούτε να πανικοβάλλεστε, εξάλλου μέσα από τα λάθη μαθαίνουμε . Δείτε παρακάτω τι μπορείτε να κάνετε για να νιώσετε καλύτερα τις πρώτες εβδομάδες!!!

Κλαίτε συχνά; Ή μήπως συνέχεια; Είστε άυπνη; Η κοιλιά σας είναι σαν να μην γεννήσατε ποτέ; Νιώθετε εγκλωβισμένες στο σπίτι; Αναρωτιέστε αν η ζωή σας θα γίνει και πάλι φυσιολογική; Τότε συγχαρητήρια! Είστε μια καινούργια μαμά.

Φυσικά τα παραπάνω δεν είναι τα σημαντικότερα που σκέφτεται, νιώθει ή αισθάνεται μια γυναίκα που έχει μόλις φέρει μια νέα ζωή στον κόσμο. Επειδή, όμως, εδώ θέλουμε να σας βοηθήσουμε να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες του πρώτου καιρού, δείχνοντάς σας ότι όλες οι μαμάδες τις ίδιες καταστάσεις αντιμετωπίζουν, θα επικεντρωθούμε λιγάκι σ’ αυτά. Γιατί σίγουρα ξέρατε πως η αρχή θα ήταν δύσκολη, αλλά πόσες από εσάς είχατε φανταστεί όλα τα νέα δεδομένα που θα υπήρχαν στη ζωή σας;

Είστε σ’ ένα φαύλο κύκλο

Όλοι σας προειδοποιούν ότι δεν θα κοιμόσαστε και δεν λένε ψέματα. Κατά την διάρκεια των πρώτων εβδομάδων, το μωρό σας θα περνάει τις ημέρες του και τις νύχτες του τρώγοντας ανά δύο με τρείς ώρες. Κι αυτό είναι ένα αισιόδοξο διάστημα. Μόλις θα είστε έτοιμη ν’ αποκοιμηθείτε, ίσως για τρίτη φορά αυτήν την νύχτα, θ’ ακούσετε το πεινασμένο μωρό σας να ξανακλαίει και θα ξυπνάτε. Κι αυτό θα γίνετε ξανά και ξανά και ξανά. Καθόλου διασκεδαστικό! Υπομονή, δεν μπορείτε να κάνετε και κάτι άλλο.

Είστε στερημένες από ύπνο

Αποδεχθείτε ότι θα στερηθείτε τον ύπνο. Θα είστε διαρκώς κουρασμένες. Και δεν εννοούμε την κούραση που νιώθατε όταν πηγαίνατε στην δουλειά κατευθείαν από την νυχτερινή σας διασκέδαση. Αυτή η νέου είδους κούραση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, κατάθλιψη, οξυθυμία, προβλήματα στην μνήμη και σύγχυση.
Και πως θα διαχειριστείτε το γεγονός ότι ο ύπνος σας συνεχώς διακόπτεται; Η παλιά συμβουλή είναι και η καλύτερη: Κοιμήσου όποτε κοιμάται! Θα πρέπει να ξεχάσετε το ότι θα καταφέρετε να κοιμηθείτε οκτώ ώρες συνεχόμενες, γι’ αυτό εκμεταλλευτείτε τις ώρες που το αγγελούδι σας κοιμάται, για να κάνετε κι εσείς το ίδιο.

Οι ορμόνες σας έχουν πέσει

Αυτή η εξάντληση που νιώθατε όσο ψάχνατε την τέλεια κούνια, τα ωραιότερα διακοσμητικά για το παιδικό δωμάτιο και τα πρώτα ρουχαλάκια, εφόσον ήσασταν στους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης και είχατε «βαρύνει», δεν συγκρίνεται με αυτό που έχετε ν’ αντιμετωπίσετε μετά την γέννα. Τα επίπεδα προγεστερόνης μειώνονται δραματικά και οι ορμόνες βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Κι αυτή είναι μια αιτία για την επιλόχεια κατάθλιψη που συμβαίνει στο 80% των γυναικών. Στην έλλειψη ορμονών προσθέστε και την έλλειψη ύπνου και τότε θα καταλάβετε γιατί νομίζετε ότι θα καταρρεύσετε. Ζητήστε βοήθεια όταν βλέπετε ότι φτάνετε στα όριά σας. Δεν διεκδικείτε τον τίτλο της βιονικής γυναίκας.

Νιώθετε μόνες

Η συναισθηματική υποστήριξη θα βοηθήσει. Πρώτα απ’ όλα από τον σύντροφό σας. Όμως, στραφείτε για βοήθεια και σε γυναίκες που είναι ήδη μαμάδες, οπότε έχουν την ανάλογη εμπειρία. Κι αν δεν μπορείτε να βγείτε από το σπίτι (και πώς να μπορέσετε άραγε με ένα νεογέννητο μωρό) ή να συναντήσετε τις φίλες και γνωστές σας που έχουν το ίδιο βαρύ πρόγραμμα μπορείτε, να στραφείτε στο internet. Διαδικτυακά φόρουμ και ομάδες υποστήριξης σας βοηθούν να βρείτε γυναίκες που αντιμετωπίζουν ή αντιμετώπισαν στο παρελθόν αντίστοιχες προκλήσεις με σας.

Είστε πρωτάρες

Για πολλές μαμάδες το τάισμα και η φροντίδα του μωρού προκαλεί ακόμα περισσότερο άγχος. Πρέπει να το θηλάσουν ή να του δώσουν γάλα με το μπιμπερό; Κάθε πότε πρέπει να του αλλάζουν την πάνα; Αναπνέει; Και μην σας φαίνετε περίεργο αυτό το τελευταίο γιατί θα πιάσετε τον εαυτό σας να ελέγχει την αναπνοή του μωρού σας πολύ πιο συχνά απ’ ότι φαντάζεστε. Οι ερωτήσεις θα συνεχίζονται και είναι φυσιολογικό αφού ανησυχείτε για το μωρό σας, όπως όλες οι μαμάδες κάνουν.
Προσπαθήστε να μην αφήσετε όλες τις λεπτομέρειες να σας αγχώσουν. Επικεντρωθείτε μόνο στα σημαντικά πράγματα, όπως είναι το τάισμα, και μην δημιουργείται υπερβολικές προσδοκίες ούτε για τον εαυτό σας ούτε για όσους σας βοηθάνε.

Ο θηλασμός μπορεί να είναι δύσκολος

Αυτό μπορεί και να μην είναι τόσο εύκολο όσο νομίζατε. Αν έχετε αποφασίσει να θηλάσετε το μωρό σας πρέπει να είστε προετοιμασμένες για πολλά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Όπως το μωρό να μην μπορεί να πιάσει την θηλή σας, να πονάτε ή να μην έχετε γάλα. Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποια δυσκολία, ζητήστε βοήθεια από την αρχή και όσο είναι ακόμα νωρίς, για να μειώσετε την πιθανότητα να δημιουργηθούν μακροπρόθεσμα προβλήματα. Αναζητήστε βοήθεια όσο είστε ακόμα στο μαιευτήριο από κάποιον ειδικό ή από τον παιδίατρο του μωρού σας. Και μην απογοητεύεστε. Κι εσείς και το μωρό σας ίσως χρειαστείτε λίγο χρόνο μέχρι να τα καταφέρετε.

Δείχνεις άλλος άνθρωπος

Πολλές γυναίκες σοκάρονται όταν αντιλαμβάνονται ότι μοιάζουν σαν να είναι ακόμα έγκυος, ενώ έχουν ήδη γεννήσει. Και οι περισσότερες κάνουν το λάθος να πάρουν μαζί τους στο μαιευτήριο, για την έξοδό τους από αυτό, ρούχα που φόραγαν πριν την εγκυμοσύνη. Στην πραγματικότητα, όμως, η πλειοψηφία των γυναικών όταν γυρίζει στο σπίτι με το μωρό μοιάζει σαν να βρίσκεται στον έβδομο μήνα και δεν επανέρχεται στα κιλά που είχε, πριν περάσουν έξι εβδομάδες από την γέννα. Κι αυτό αν είναι εγκρατείς. Αυτό που πρέπει να κάνουν οι νέες μαμάδες είναι να μην κρίνουν αυστηρά το σώμα τους και να υπενθυμίζουν στον εαυτό τους ότι μόλις έφεραν ένα μωρό στον κόσμο κι ότι το σώμα τους δεν πρόκειται να παραμείνει για πάντα έτσι.

Έχετε πληγές

Στο σώμα σας, όμως, υπάρχουν κι άλλες αλλαγές, πολύ πιο επώδυνες από τα περιττά κιλά, και είναι κοινές για όλες τις γυναίκες. Έτσι τις πρώτες εβδομάδες μετά την γέννα μπορεί να υποφέρετε από οιδήματα, αιμορροΐδες, ράμματα στον κόλπο ή στην καισαρική τομή. Κάποιες γυναίκες νομίζουν ότι δεν θα αισθανθούν φυσιολογικά ποτέ ξανά, αλλά αυτό δεν ισχύει. Ο γιατρός σας θα σας συμβουλεύσει τι πρέπει να κάνετε για να πονάτε όσο το δυνατόν λιγότερο. Και φυσικά θα πρέπει να περιμένετε όσο το σώμα σας επουλώνει τις πληγές του, να το φροντίζετε, ώστε να έχετε σωστή διατροφή και ξεκούραση (όσο αυτό μπορεί να συμβεί), ώστε να ανακάμψετε πλήρως. Ζητήστε από τον σύντροφό σας, την οικογένειά σας ή τους φίλους σας να σας βοηθήσουν με το μωρό και τις υπόλοιπες δουλειές, όταν είστε πολύ κουρασμένες ή πονάτε. Και μην προσπαθείτε να πιέσετε πολύ τον εαυτό σας, ακόμα κι αν θέλετε να τα κάνετε όλα εσείς.

Το μωρό εξακολουθεί να είναι ένας «ξένος»

Υπάρχει τώρα στην ζωή σας ένα παράξενο πλασματάκι που μοιάζει λίγο ή πολύ με σας, κοιμάται σχεδόν όλη την ώρα, ή σε διαφορετική περίπτωση κλαίει, κι αναρωτιέστε αν αντιλαμβάνεται την ύπαρξή σας. Μην αισθάνεστε άβολα αν δεν νιώθετε ακόμα δεμένοι. Και οι δύο κάνετε τα πρώτα αναγνωριστικά βήματα. Καθησυχάστε τον εαυτό σας ότι ίσως χρειαστεί λίγος χρόνος για να γνωριστείτε μεταξύ σας, αλλά η υπομονή θα σας ανταμείψει.

Δεν έχετε ανταπόκριση

Τα μωρά δεν χαμογελούν τον πρώτο μήνα της ζωής τους, ούτε μπορούν με κάποιον άλλο τρόπο να δείξουν την ευγνωμοσύνη τους για την φροντίδα που τους προσφέρετε. Γι’ αυτό μην περιμένετε άμεση ανταπόκριση, οι κόποι σας θα ανταμειφθούν στο σύντομο μέλλον, αφού έτσι δημιουργείται ένα ισχυρό δεσμό με το παιδί σας. Τα μωρά τις πρώτες εβδομάδες χρειάζονται μόνο τροφή, ύπνο και ζεστασιά. Αν τους παρέχετε αυτές τις βασικές ανάγκες σε λίγες εβδομάδες όταν σας κοιτάνε, θα είναι με λατρεία.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πρώτες εβδομάδες είναι δύσκολες. Όμως, οι γιατροί και οι μαμάδες που έχουν βρεθεί νωρίτερα σε αυτή την κατάσταση λένε ότι περνάει γρήγορα. Εμπιστευτείτε μας! Θα τελειώσει πριν το καταλάβετε και θα είστε υπερήφανες που «επιζήσατε».